• Deze pagina gaat over Bucas dekens met dingen waar wij als wasserij helaas regelmatig tegen aan lopen.

    Bij alle dekens die bij onze wasserij binnen komen beoordelen we naar de staat van de deken.

    Sommige dingen zien we al voor het wassen, sommige erna, en sommige niet. (bv hoe de conditie van de deken is onder het fleece en beschadigingen op de deken die onder het vuil verstopt zitten )

    Als wij problemen zien, voor het wassen, wordt dat zoveel mogelijk genoteerd.

    Als er na een wasbeurt discussie is over de waterdichtheid of andere zaken komt u, als consument, als eerste naar de wasserij met die klacht.

    Dit snappen wij aan de ene kant wel maar wij kunnen ook niet vooraf zien hoe de deken is gebruikt, wat die wel en niet heeft doorstaan en of de waterdichtheid van de deken wel of niet was aangetast.

    Door vuil kan een deken nog waterdicht lijken en na de wasbeurt komt de originele stof weer tevoorschijn.

    Bucas geeft  standaard 2 jaar garantie op de deken betreffend de Power en Smartex deken Als tip kunt u de deken bij hun registeren (garantie wordt dan 1 jaar verlengd) en wordt dan dus 3 jaar. Registratie moet binnen 30 dagen na aankoop gebeuren.

    Zie formulier die aan de bucas dekens zit bij koop van een nieuwe deken.

    Belangrijk is ook altijd om de aankoop bon te bewaren.

    Omdat Bucas ook maximaal 3 jaar garantie geeft op hun dekens mits die netjes zijn verzorgd en met reinigen de goede wasmiddelen zijn gebruikt kan een wasserij ook niet aansprakelijk gesteld worden.

    Immers Bucas garandeert ook niet langer.

    Daarnaast denken veel gebruikers dat de dekens niet regelmatig gewassen hoeven te worden.

    Het tegendeel is waar, dat roept ook Bucas.

    Een deken die de hele winter wordt gebruikt, waar dus stront, urine ed op komt, zou volgens Bucas gewoon een extra was beurt moeten krijgen. Alleen op die manier voorkomt u dat alle bijtende stoffen de deken aantasten waardoor de deken aan conditie inlevert.

    Dus uit zuinigheid of angst voor wassen de deken 2 of 3 jaar niet laten reinigen is slecht voor de deken.

    Wij zullen ook als wasserij willen adviseren, als u problemen heeft met bijvoorbeeld Bucas deken u zelf contact op neemt met Bucas of de winkel waar u de deken heeft gekocht.

    Alles dat hieronder volgt op deze pagina komt rechtstreeks van Bucas.

    Bron:

    Bucas Limited, Togher Industrial Estate, Cork, T12 VY45, Ierland. Tel: + 353 21 431 2200, Fax: + 353 21 431 2941, www.Bucas.com, admin@bucas.com

    Voor de eisen die bucas zelf aangeeft met betrekking garantie van de deken zie hieronder.

    Bucas kachtenprocedure


    Bucas dekens worden van de beste materialen gemaakt met de hoogste zorg. Wij proberen altijd top kwaliteit te leveren maar heel af en toe kan er toch iets mis zijn gegaan. Dit gebeurt gelukkig nauwelijks.

    Als er een structureel probleem is bij een bepaalde stof of onderdeel, dan zijn wij hier snel van op de hoogte en zal er een reparatie en/of vergoeding in gang gezet worden.  Gebruiksschade door extreme invloed van buitenaf zoals blijven haken of bijten van paard vallen niet onder de garantie.

    Om klachten te kunnen beoordelen op afstand, heeft Bucas een aantal gegevens nodig. Zonder deze gegevens kunnen wij klachten niet beoordelen.

    We ontvangen graag standaard de volgende gegevens:

    • 2 á 3 foto’s van het probleem (inclusief close-up foto van de schade + foto van deken op het paard)
    • 1 foto van het label met alle cijfers zichtbaar
    • Korte omschrijving van de klacht
    • Kopie aankoopbon of is de deken online geregistreerd?

    Een close-up foto van de schade is belangrijk, daarnaast heeft Bucas ook een foto nodig van de deken op het paard vanaf de zijkant genomen waarop de hele deken te zien is. Let op: deken dient minimaal 5 minuten op het paard te hebben gelegen. Door middel van de foto van de deken op het paard kan Bucas de algemene staat van de gehele deken bekijken en niet alleen het gebied dat beschadigd is. Daarnaast kan de pasvorm bekeken worden, de pasvorm is erg belangrijk omdat een verkeerde pasvorm schade kan veroorzaken.

    Indien een klacht betrekking heeft op de coating of lekken, dan heeft Bucas ook de volgende gegevens nodig:

    • Hoe lang is de deken in gebruik, is deze gewassen ja/nee en door wie.
    • Heeft de deken gaten in de buitenstof?

    Als een klacht afgewezen wordt, dan is er buiten onze schuld verkeerde/negatieve invloed op de deken uitgeoefend en hiervoor zijn wij niet aansprakelijk te stellen.

    Bucas garandeert dat haar producten op professionele wijze gemaakt zijn, zonder fouten in de stof en gemaakt door vakkundig personeel. Bucas biedt een garantie van 2 jaar op fabrieks- en materiaalfouten. De garantie kan nog een jaar verlengd worden op de Power en Smartex dekens. Belangrijk is dat de klant in het bezit is van een aankoopbewijs en de details die op het label van deken staan. De deken kan op de website van Bucas geregisteerd worden, dit moet binnen 30 dagen van aankoop gebeuren.

    Schade door ongeval, normale slijtage en scheuren in de stof vallen niet onder de garantie. De was instructie moet zijn gevolgd en het product moet op de beoogde wijze zijn gebruikt.

    Wanneer een klant een claim heeft, wordt deze overeenkomstig de Bucas klachtenprocedure in behandeling genomen. Dit houdt in dat de verkoper die het product heeft verkocht, de eerste evaluatie van de claim met de klant moet doen.

    Richtlijnen voor de beoordeling van claims:

    1. Zorg ervoor dat de klant het aankoopbewijs en de details van het label volgens de Bucas klachtenprocedure kan aanleveren.

    2. Maatvoering deken. Het is zeer belangrijk dat de dekens het paard goed meten. Als een deken te klein of te groot is verhoogt dit drastisch het risico van onnodige schade aan de stof en valt niet onder garantie. Om ervoor te zorgen dat de klant de juiste maat bestelt, beschikt Bucas over speciale meetlinten. Deze zijn op aanvraag te bestellen. Zie www.bucas.com – help – Hoe meet ik mijn paard.

    3. Als voorwaarde van alle Bucas producten geldt dat schade veroorzaakt door ongeval niet gedekt is en niet onder de garantie valt.

    • Verder kan een waterdichte deken bij extreme regenval nat aanvoelen en de indruk geven dat de deken lekt. Dit is eenvoudig uit te sluiten door een lektest. Tijdens hevige regenbuien kan er via de hals water naar binnen lopen (dit is op te lossen door een hals te gebruiken) en vergeet ook spatwater van onderen niet. Denk aan een regenpak: hier kan ook water via de mouwen naar binnen komen en als je geen capuchon op doet, kan het water naar binnen stromen.

    Verder kan een waterdichte deken bij extreme regenval nat aanvoelen en de indruk geven dat de deken lekt. Dit is eenvoudig uit te sluiten door een lektest. Tijdens hevige regenbuien kan er via de hals water naar binnen lopen (dit is op te lossen door een hals te gebruiken) en vergeet ook spatwater van onderen niet. Denk aan een regenpak: hier kan ook water via de mouwen naar binnen komen en als je geen capuchon op doet, kan het water naar binnen stromen.

    Bucas deken kopen. Meten = weten.
    Op internet zijn er veel maattabellen te vinden met als basis de schofthoogte van het paard. Dit zegt alleen iets over de hoogte van de schoft maar niets of een paard lang, kort, dik of dun is.

    Bucas heeft al jaren een simpel meetsysteem waarmee het paard opgemeten kan worden. Het paard dient gemeten te worden vanaf (A) het midden van de borst over de schouder tot en met het verste deel van de bil (B). De juiste Bucas maat kun je vervolgend opzoeken bij ‘size’. Het is prima om iets naar boven af te ronden.

    We delen deze tabel toch nog een keertje met jullie omdat we nog regelmatig dekens tegenkomen die te groot zijn voor het paard. Er zijn nog veel consumenten die denken

    dat de deken de gehele achterkant moet bedekken. Dit is uiteraard niet het geval.

    Dekens die te groot zijn hangen te ver over en gaan vast liggen op de schoft. Doordat de deken vastligt op de schoft krijg je schuurplekken bij de borst, gaan ze scheef trekken of het ergste geval gaan ze kapot. Denk aan een rijbroek of rijlaarzen die te groot zijn, dat werkt ook niet voor ons.

    Hieronder delen we graag een aantal voorbeelden met jullie van dekens die wij voorbij hebben zien komen. Mocht jouw klant dus een Bucas deken willen aanschaffen, dan is altijd het advies meten = weten.

    Reactie's